Minden, amit a diszlexiáról tudnod kell

Kezdőlap
Diszlexia alapok
Diszlexia frissítő
Otthoni segítség
Iskolai segítség
Mozgásfejlesztés
Fejlesztés
Nyelvtanulás és diszlexia
Diszlexia felnőttkorban
Beszédhiba és diszlexia
Diszlexia és táplálkozás
Diszlexia szakirodalom
Diszlexia Fórum

"Győzzük le a diszlexiát!"

Ingyenes email-tanfolyam szülőknek

A tanfolyam alatt megismerkedhet a diszlexia okaival, megjelenési formáival, megtudhatja, hogyan segíthet gyermekének, hogyan fejlesztheti gyermeke képességeit otthon, és hogy ki segít Önnek diszlexia esetén. Megtudhatja, mire kell odafigyelnie, és hogy mit, és hogyan kell gyakorolnia gyermekével.  Gyermeke fejlesztéséhez nem "csak" információkat, hanem ingyenes feladatlapokat, társasjátékokat, szoftvereket is kap. Iratkozzon fel diszlexia tanfolyamunkra és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló,
ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"

című tanulmányunkat.
 

Név:

E-mail: 

Adatvédelem: Mi is utáljuk a kéretlen leveleket: adatait senkinek nem adjuk ki, és bármikor megszüntetheti ingyenes előfizetését.

 Hogyan segítsünk a matematika tanulásában?

Vissza | Fel

Használjuk fel azt, amit tudunk arra, hogy kitaláljuk azt, amit még nem tudunk. Például szorozzuk meg kettővel a kettes szorzótáblát, és megkapjuk a négyest, vagy felezzük meg a tízes szorzótáblát, és megkapjuk az ötöst.

Ugyanezt csináljuk összeadásnál, kivonásnál. Használjuk, amit már tudunk, és építsünk arra. Például ha 9-et kell valamihez hozzáadni, adjunk hozzá tízet, majd vegyünk el egyet. Vagy ha 9-et kell elvenni, először vegyünk el 10-et, majd adjunk hozzá egyet. 6-ot úgy adjunk össze valamivel, mint 5 meg egy, a 7-et pedig 5 meg kettő.

Legyen önbizalmunk. Tanuljunk meg hozzászokni a becsléshez, amit aztán finomíthatunk vagy ellenőrizhetünk számológéppel. Vállaljunk kockázatokat!

Használjunk egyszerű számokat módszerek megértéséhez. Például ha tudjuk, hogy egy fél meg egy negyed az három negyed, azzal már az alapvető eljárást megismerhetjük a törtek összeadásához.

A matematikában sok minden épül egy már ismert anyagra, és ezt ki lehet használni. Például az összeadás és a szorzás szorosan összekapcsolódik, vagyis a 7 x 8 úgy is megkapható, hogy összeadunk 7 db nyolcast, vagy kiszámíthatjuk az 5 x 8-at és a 2 x 8-at, majd összeadjuk (40 + 16), és kiadja a 7 x 8-at (56).

Térjünk vissza ahhoz, amit már tudunk és értünk. Majdnem mindig több lesz, mint gondolnánk. Használjuk annak a megértéséhez, amit még nem tudunk, nem értünk. Építsünk az alapokra.

A matematika elvei már az alapoknál kezdődnek, majd továbbfejleszthetők. Például az algebra a számolás összes szabályát felhasználja, és gyakran egyszerűbb megtanulni, mint a számokat. Pl. egy háromszög oldalhosszainak összeadása igényelheti a 37, 58 és 86 összeadását. Algebrailag, ha az oldalak a, b és c, az összeg a + b + c, ami sokkal egyszerűbb, mint a 37 + 58 + 86 = 181.

Egy ötletet tovább lehet fejleszteni.
Pl. 3 + 5 = 8,
ez alapján
30 + 50 = 80,
300 + 500 = 800,
0.3 + 0.5 = 0.8,
3a + 5a = 8a.

Gondoljuk át a feladatot, mielőtt nekikezdünk. Nézzük egészében a problémát, és próbáljunk hasonlóságokat, összefüggéseket találni. Például sok szám összeadásakor keressünk számokat, melyek összege 10, így kevesebbet kell számolni.
6 + 5 + 8 + 9 + 4 + 2 + 3 + 2 átírható úgy, hogy
(6 + 4) + (5 + 2 + 3) + (8 + 2 ) + 9 = 10 + 10 + 10 + 9 = 39.

A szöveges feladatokat próbáljuk átfogalmazni, vagy grafikonon ábrázolni az adatokat.

Steve Chinn

Vissza | Fel

 

 

Az oldalt szerkeszti: Kazal Kolos
Email: iroda@varazsbetu.hu