![]() |
||||||||||||||||||||
|
Szakirodalom
|
Dr. Csépe Valéria Az elmúlt csaknem két évtizedben a diszlexia egy új, koherens modellje alakult ki |
Az agyi aktivitás zavara és a diszlexia Az agy robotpilótának nevezett része kapcsolatban áll a diszlexiával. |
A fejlődési zavarok vizsgálata és a megismeréstudomány A viselkedéstől a génekig. Mi a gondolkodás, és hogyan valósítja ezt meg az elme és az agy? |
A nyelv agyi reprezentációjának fejlődési változásai és zavarai A kognitív fejlődés pszichológiai modelljei évtizedekig egyfajta statikus szemlélet fogságában éltek, leírták és elemezték, hogy miként is változnak, alakulnak a megismerési funkciók a különböző életkorokban. |
Mi történt a hallásunkkal? Öregszünk, vagy sokat voltunk zajos környezetben? Csak a fülünkkel történt valami, vagy az agyunkkal is? |
Beszélgetés Csépe Valériával - A diszlexiások nagy részénél "agyi másságot" tapasztalunk: az agyban a szokásosnál sokkal elkentebb, globálisabb a nyelv lenyomata, reprezentációja. |
Hibaüzenet kezelése olvasáskor Miért nem vesszük észre olvasáskor a hibásan írt (nyomtatott) szót? Hogyan nem vesszük észre a hibát? |
Gyermekek a mobil információs társadalomban Az új információs és kommunikációs technológiáknak köszönhetően az írás és olvasás, valamint tanulás természete gyorsan változik. |
Munkásságom tézis-szerű összefoglalása Az olvasási elmaradás külön intervenció nélkül nem hogy magától javulna az iskoláztatás későbbi éveiben, hanem tovább romlik. |
A fejlesztő anyag széles körben alkalmas a tanulási zavarokkal küzdő vagy részképességzavarokat mutató gyerekek fejlesztésére, hiányosságaik csökkentésére, illetve megszüntetésére. |
Beszédpercepció, olvasás, helyesírás
|
Hogyan tovább a harmadik évezredben? Az olvasástanítás történetének felhasználása az olvasáskutatásban és –tanításban „Van-e az olvasásnak jövője? Válaszúton van-e az olvasás?” |
Az olvasási készség
fejlesztése |