|
Hogyan segítsünk a diszlexiás
gyerekeknek?
Mit tegyünk és mit ne tegyünk?
-
Lelkesen csináljuk, amit csinálunk.
-
Keltsük fel a gyermek érdeklődését, és
váltogassuk az eszközöket.
-
Legyünk rugalmasak és hajlandók terveink
megváltoztatására.
-
Minden foglalkozás legyen rövid és minden órára
készüljünk változatokkal is.
-
Legyenek tartalékban extra foglalkozások.
-
Ne felejtsünk el beszélgetni korábbi órákról.
-
Ismételjük, amit már megtanultak, esetleg más
úton megközelítve.
-
Adjunk időt stratégiák kidolgozására.
-
Ne felejtsük el, hogy néhány ember nem szeret
felolvasni.
-
Dicsérjünk és bátorítsunk.
-
Próbáljunk egy vagy több órára szóló elérhető
célokat állítani.
-
Érezze a gyerek, hogy ellenőrizzük és értékeljük
az ötleteit.
-
Próbáljunk pozitívan kritizálni és javítani.
-
Próbáljunk minden órát úgy befejezni, hogy a
gyerek sikeresnek érezze.
-
Legyünk jó hallgatóság.
-
Tartsunk szünetet - mindenkinek szüksége van rá.
-
Lazítsunk és szórakozzunk.
NE
-
legyünk túl
ambiciózusak.
-
próbáljunk sietni.
-
hagyjuk figyelmen kívül a gyerekek
érdeklődéseit, hobbiait és időtöltéseit.
-
hasonlítsuk a gyerekeket másokhoz.
-
legyünk meglepve azon, ha nem tud valamit.
-
vágjunk túl gyorsan közbe, hogy kijavítsuk az
olvasást.
-
mutassuk ki idegességünk, ha valamit rosszul
csinál.
-
terheljük őket túl sok foglalkozással
egyszerre.
-
javítsunk ki minden hibát - csak a
fontosakat.
-
essünk pánikba, ha nem sikerül valami.
Kezdjünk el egy másik foglalkozást, és később térjünk vissza.
Ian Smythe

|