|
Egyéni fejlesztési terv készítése
Alább ismertetünk néhány tanácsot egy egyéni fejlesztési terv
kidolgozásához, amellyel a gyerek oktatása az ő saját tanulási
módszeréhez alkalmazkodik.
1. Állapítsuk meg, mi okoz nehézséget a gyereknek.
Például egy második nyelv, matematika, tudományos szakszavak, stb.
2. Derítsük ki, miért vannak ilyen nehézségei. Például
auditív rövid távú memória vagy fonológiai feldolgozás terén.
3. Próbáljuk megállapítani, hogyan tanul. Például jobb-e
a vizuális befogadásban.
4. Állapítsuk meg, milyen tanítási módszer segíti
jobban a tanulásban.
5. Mindig kérdezzük meg
magunktól, miért úgy közelítettük meg a dolgot, és van-e jobb út.
6. Állapítsuk meg hogy a terv főbb részeit "Ki fogja
elvégezni? Milyen gyakran? Hol?"
7. Állítsunk a
gyermekek elé ösztönző célokat. Minden foglalkozás a gyerek korától és
képességeitől függjön.
8. Folyamatosan
ismételjünk, és állapítsuk meg, miért nem sikerült elérni a kitűzött
célt, vagy ha sikerült, akkor a gyermek képességeit megfelelően igénybe
vette-e.
9. Gondoljuk végig, hogy vannak-e
megvalósítható alternatívák, más lehetőségek, úgy mint stressz vagy
viselkedés kezelése, amelyeket jelenleg nem alkalmazunk.
10. Ne felejtsük el, hogy a gyerek csak úgy tudja kihozni
magából a legtöbbet, ha az egész iskola együttműködik. Gondoskodjunk
róla, hogy minden tanárt tájékoztassunk a nehézségekről, és arról,
hogyan tudnak a helyzeten a legjobban segíteni.
A fenti lista először a Diszlexia Handbook
1999-ben jelent meg, ami rendelkezésre áll a British Diszlexia
Associationnél.
Carol Orton,
Information and Policy Manager
at the British Diszlexia Association

|