Minden, amit a diszlexiáról tudnod kell

Kezdőlap
Diszlexia alapok
Diszlexia frissítő
Otthoni segítség
Iskolai segítség
Mozgásfejlesztés
Fejlesztés
Nyelvtanulás és diszlexia
Diszlexia felnőttkorban
Beszédhiba és diszlexia
Diszlexia és táplálkozás
Diszlexia szakirodalom
Diszlexia Fórum

"Győzzük le a diszlexiát!"

Ingyenes email-tanfolyam szülőknek

A tanfolyam alatt megismerkedhet a diszlexia okaival, megjelenési formáival, megtudhatja, hogyan segíthet gyermekének, hogyan fejlesztheti gyermeke képességeit otthon, és hogy ki segít Önnek diszlexia esetén. Megtudhatja, mire kell odafigyelnie, és hogy mit, és hogyan kell gyakorolnia gyermekével.  Gyermeke fejlesztéséhez nem "csak" információkat, hanem ingyenes feladatlapokat, társasjátékokat, szoftvereket is kap. Iratkozzon fel diszlexia tanfolyamunkra és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló,
ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"

című tanulmányunkat.
 

Név:

E-mail: 

Adatvédelem: Mi is utáljuk a kéretlen leveleket: adatait senkinek nem adjuk ki, és bármikor megszüntetheti ingyenes előfizetését.

Nyelvi fejlődési zavarok  

Vissza | Fel | Tovább

A lelkes, mosolygós, igyekvő óvodásból miként válik gyakran az első osztály végére szorongó, rosszkedvű, fáradt iskolás?  

Az ok kereshető az ok az egyéni fáradékonyságban, de ilyenkor gondolni kell valamilyen speciális nehézségre, amely akadályozza a kisgyermek zavartalan iskolai előmenetelét. Gondos logopédiai munka ellenére is sokszor tapasztaljuk, hogy a már kialakított tiszta ejtésű hang nehezen épül be a folyamatos beszédbe.

Elhúzódó beszédzavar

Gyakran kevésnek bizonyul a beszédzavar rendezésére szánt utolsó óvodai év. A megkésett beszédfejlődés maradványtünetei is nehezíthetik a tanulást. A nyelvi fejlődésben meglévő zavarok egy része, például a beszédészlelés és -megértés zavara gyakran csak az iskolába kerüléskor, a tanulási nehézségek jelentkezésekor válik nyilvánvalóvá. Első osztályban nagyon fontos a még meglévő beszédhibák minél előbbi rendezése, hiszen a helytelenül képzett, a felcserélt hangok, a beszédészlelés és -megértés nehézsége akadályozhatja a gyermeket az írás-olvasás elsajátításában, ezáltal a további ismeretszerzésben.

Diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia

Az olvasás-, írás- és/vagy számolászavar a részképességek olyan gyengesége, amely egyfelől a nyelvi központ születés körüli minimális sérülése miatt, másfelől örökletes alapon jön létre, az intellektuális képességek sérülése nélkül. Kezelésében a három kulcsszó: az elfogadás, az összefogás és a kitartó munka. Nagyon fontos pszichés tényező mind a szülő, mind a pedagógus részéről a gyermek elfogadása bajával együtt. Ez sokszor szenved csorbát, hiszen nehéz tudomásul venni a szülőnek, hogy "baj van a gyerekkel", a tanítónak, hogy lassabban halad, s még inkább azt, hogy ez neki bizony plusz feladatot jelent. Minden tisztelet azon szülőknek, akik pályám során el tudták fogadni gyermeküket, és mindent megtettek azért, hogy képességeinek megfelelő életpályát választhasson. Szép számmal vannak pedagógusok is, akik szeretetteljes elfogadással egyengetik diszlexiásaik útját. Sajnos volt alkalmam azt is megtapasztalni, amikor "csodadoktorban" bízva, az egyik szakembertől a másikig cipelték a gyermeket a szülők, elhárítva saját maguk teendőit. Egy dolgot leszögezhetünk: nincs csodaszer a diszlexia, a diszgráfia, a diszkalkulia javításában. Vannak jó diagnosztikai eszközök, s ezt követően a fejlesztés sokoldalú, nagy kitartást követelő lehetősége, amely pedagógus, logopédus, szülő együttes munkájával teheti csak alkalmassá a gyermeket a többiekkel való együtt haladásra.

Kihez fordulhatnak a szülők?

A területi nevelési tanácsadó, a logopédus mellett súlyos esetben a Beszédvizsgáló Országos Szakértői Bizottságot kereshetik fel. Az itt kapott szakvélemény aztán meghatározza a terápia módjait, és a törvény által biztosított lehetőségeket.

Vissza | Fel | Tovább

 

 

Az oldalt szerkeszti: Kazal Kolos
Email: iroda@varazsbetu.hu