Minden, amit a diszlexiáról tudnod kell

Kezdőlap
Diszlexia alapok
Diszlexia frissítő
Otthoni segítség
Iskolai segítség
Mozgásfejlesztés
Fejlesztés
Nyelvtanulás és diszlexia
Diszlexia felnőttkorban
Beszédhiba és diszlexia
Diszlexia és táplálkozás
Diszlexia szakirodalom
Diszlexia Fórum

"Győzzük le a diszlexiát!"

Ingyenes email-tanfolyam szülőknek

A tanfolyam alatt megismerkedhet a diszlexia okaival, megjelenési formáival, megtudhatja, hogyan segíthet gyermekének, hogyan fejlesztheti gyermeke képességeit otthon, és hogy ki segít Önnek diszlexia esetén. Megtudhatja, mire kell odafigyelnie, és hogy mit, és hogyan kell gyakorolnia gyermekével.  Gyermeke fejlesztéséhez nem "csak" információkat, hanem ingyenes feladatlapokat, társasjátékokat, szoftvereket is kap. Iratkozzon fel diszlexia tanfolyamunkra és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló,
ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"

című tanulmányunkat.
 

Név:

E-mail: 

Adatvédelem: Mi is utáljuk a kéretlen leveleket: adatait senkinek nem adjuk ki, és bármikor megszüntetheti ingyenes előfizetését.

 Hogyan segítsünk a diszlexiás gyereknek az idegen nyelvek tanulásában?

Fel | Tovább

Az alábbiakban adunk néhány tanácsot a nyelvtanároknak, amelyek segítségével a gyerek oktatása az ő saját tanulási módszeréhez alkalmazkodik. Ezek a tanácsok minden nyelvre vonatkoznak, bármi legyen is a gyerek anyanyelve.

1. Mindig tömör, pontos terminológiát használjunk (gyakran jobb, ha a gyerek anyanyelvén magyarázunk) és sokszor, sokat magyarázzunk.

2. Képek használata jó ötlet - segít, hogy a gyerekek elképzeljék, felidézzék amit meg kell jegyezniük.

3. Gondoskodjunk egy a kulcsszavakat tartalmazó listáról, melyet az óra ELŐTT ismertetünk. Magnóra vett szókészlet óra előtti meghallgatása is segít a gyereknek.

4. Biztassuk őket az új szavakat tartalmazó kis cetlik használatára. Ezeket a lakásban különböző helyeken el lehet helyezni, bútorokon, stb., ez segít egy alapszókincs létrehozásában.

5. Próbáljuk ki a "társas tanulási rendszert", tegyünk össze egy diszlexiás és egy nem diszlexiás gyereket az iskolai munkához és esetleg a házi feladathoz. Ez mindkét gyereknek hasznos lesz.

6. Ne felejtsük el, hogy számukra a felolvasás nehéz és zavarba hozó lehet. A kommunikációs csoportok legyenek minél kisebbek.

7. Minden feladatnál döntsük el, mi a fontos - helyesírás, mondattan, nyelvtan vagy tartalom, és ennek megfelelően osztályozzunk. Írás, illetve olvasási feladat esetén adjunk megfelelően több időt.

8. Ha javítunk, ahol lehet, jelezzük, milyen jellegű a hiba, főleg ha a gyerek következetesen elrontja. A javításhoz fűzzünk szóbeli magyarázatot is.

9. A többszótagú szavak különösen nehezek lehetnek. Ha megérti, hogyan épül fel a szó, az gyakran segít egy értelmes tanulónak.

10. Bíztassuk és segítsük a gyereket, mindig hívjuk fel a figyelmét előrehaladására, de mindenek felett legyünk megértőek.

Ian Smythe

A szerző kutató, a diszlexia több nyelvben téma szakértője, és a Diszlexia Handbook 2000 szerkesztője

Fel | Tovább

 

 

Az oldalt szerkeszti: Kazal Kolos
Email: iroda@varazsbetu.hu