|
Diszlexia az iskolában
A
diszlexia előfordulása
A tanulási nehézségek
előfordulása, gyakorisága tekintetében ma sem rendelkezünk pontos
adatokkal. Általában elfogadott a 7-15 százalék az iskolás gyermekek
vonatkozásában. Tény, hogy függetleníthető országtól, szociális
háttértől egyaránt.*
Mint fentebb láttuk Magyarországon a felnövekvő nemzedéknek akár 30-40
százaléka is funkcionális analfabétává válhat. A magyar gyermekek között
ilyen mértéket ölt ugyanis a diszlexiás tünetekkel küzdők aránya, ami a
nemzetközi átlag tízszerese.* Ennek egy része ugyan "csak" áldiszlexiás,
ám ha nem részesülnek megfelelő kezelésben, az eredmény tekintetében
mindegy, milyen cimkével látjuk el problémát.
Ezek a magas számok az utóbbi évtizedekben ugrottak meg ennyire. Vajon
miért? Az okok között sok minden szerepelhet, kezdve attól, hogy megnőtt
koraszülések száma, folytatva az oktatás felgyorsult tempójánál és -
mint láttuk - a rossz olvasás-tanítási módszereknél, egészen odáig, hogy
a mai gyermekek borzasztóan ingerszegény (nem a mennyiségre, hanem a
minőségre értendő) környezetbe nőnek fel (ti. TV, video, számítógép,
kevés beszélgetés például a szülőkkel, stb.)*

|